tiistai 17. huhtikuuta 2012

ilmassa leijuu

Pyrkimyksissäni olla pikkuisen enemmän high maintenance olen alkanut käyttää kaapissa lojuneita tuoksuja. Aiemmin yhdistin hajuveden vahvasti juhliin tai juhlimiseen. Esimerkiksi Salvador Dalin Lagunasta tulevat mieleen nuorempana vietetyt baari-illat, voih! Arkisin en ole puolestaan käyttänyt tuoksuja lainkaan, saippuat ja vartalovoiteetkin ovat olleet tuoksuttomia. Olen ajatellut, että tuoksut saattavat häiritä muita ihmisiä työpaikalla. Työskentelen enemmän tai vähemmän avokonttorissa, ja jos joku työtoveri on kotoa lähtiessä hajustanut runsaasti, saavat siitä nauttia kaikki muutkin.

Pidän kuitenkin siitä huolitellusta tunteesta, joka hajuvedestä minulle tulee. Lähden usein kotoa meikittä ja hiukset hätäponnarilla, mutta tuoksun ehtii aina suihkaista.


Chanelin Coco Mademoiselle EdP on tosin liian voimakasta arkeen. Käytän tätä vain silloin, kun on jotain isompaa juhlaa tiedossa. Kuten pullon sisällyksestä näkyy, niitä juhlia ei ole ollut kovin usein. Periaatteessa hajuvesi säilyy avattuna vain vuoden pari, ja tunnustan, että tämä on sen jo ohittanut...


Nina Riccin Nina EdT on puolestaan ihanan hedelmäinen, vähän sitruksinen tuoksu, jota olen nyt uskaltautunut käyttämään arkisinkin. Ainakaan vielä työtoverit eivät ole kommentoineet, heh. Käytättekö te tuoksuja arkisin?

18 kommenttia:

  1. Mä käytän joka päivä hajuvettä, tuntuu ihan että jotain puuttuisi jos sitä ei muista aamulla suihkautella. Tykkään käyttää sellaisia hedelmäisiä ja aika makeita tuoksuja arkisin ja juhlissa sitten vähän voimakkaampia. Varon kyllä arkena ettei tule suihkittua liikaa, koska tosiaan en halua että koko työpaikka tuoksuu mun hajuvedelle. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka kirjoittelin tuossa työpaikka-asiasta, en oikeasti ole koskaan töissä törmännyt sellaiseen ongelmaan, että naispuoleisella työtoverilla olisi ollut liikaa tuoksia. Miehet, sen sijaan, ovat toinen juttu...

      Poista
  2. Minustakin on miellyttävämpää ja kanssaihmisiä ajatellen mukavampi suihkauttaa tuoksua ilmaan ja kävellä siitä läpi- sopivasti tuoksua :). Ja sama juttu- harvemmin,jos koskaan tulee ostettua niitä tuoksuja, joista tulee ne nuoruuden bilehile-ajat mieleen ;)..Niin hauskoja (ja hulvattomia) aikoja kuin ne olivatkin!

    Mutta klassikkotuoksut mulla säilyy, kuten Chanel 5 sekä Diorin Miss Dior Chèrie. Ihastuin tuossa reilu vuosi sitten Chanelin Allure Sensuelle- tuoksuun. Täytyisipä käydä nuuhkuttamassa tuota Nina Ricciä :).

    VastaaPoista
  3. Sama juttu, käytän joka päivä tuoksua, vaikken meikkaisi tai laittaisi hiuksiakaan ollenkaan :) Suosikkejani ovat Viktor & Rolfin Flowerbomb sekä Lancomen Trésor Midnight Rose. Ja aina edp:na :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällähän tulee mainituksi vaikka mitä suosikkituoksuja, tykkään kovasti tuosta Viktor & Rolfista.

      Poista
  4. mä olen ymmärtänyt, että hajuvesi kyllä säilyy, vain alkoholi haihtuu hissukseen. Ja mikä on avattu hajuvesi? Nykypäivänä ne on oikein hyvin kiinni, vaikka korkki puuttuisikin (:

    ite sain tuomisina Egyptistä oikeaa hajuvettä, joka siis pitäisi blandata veteen tai käyttää TOSI pieninä määrinä (ei puhuta edes suihkauksesta) ja olen kyllä tosi tyytyväinen (=

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä minäkin vähän tuumailin, ettei se nyt ihan samalla tavalla pilaannu kuin purkillinen maitoa:)

      Poista
  5. Mä olen Annick Goutal-addikti. Myös ystävältä Amerikasta lahjaksi saatu Jennifer Aniston on ihana tuoksu.

    VastaaPoista
  6. Minä käytän myös arkena hajuvesiä (Eau de toilette -vahvuisia). Välissä oli kuitenkin varmasti 10 vuoden jakso, että en halunnut käyttää mitään tuoksuja. Ne jotenkin tuoksuivat liian voimakkailta. Kropparasvat ja pesuaineet ovat kaikki tuoksuttomia tai hajusteettomia.

    Maailma ei kaadu, jos en muista suihkauttaa hajuvettä aamulla. Käytän aika kevyitä ja raikkaita tuoksuja sekä arkena että juhlassa. Juhliin voin suihkauttaa tuoksua myös ranteisiin, arkena se tuntuu liian voimakkaalta ja silloin laitan hajuvettä vain niskaan. Ilmeisesti käytän niin vähän, että vain tuoksuista kovasti kiinnostunut työkaverini voi reagoida käyttämääni hajuveteen. Muutoin ei kukaan huomauttele töissä asiasta suuntaan tai toiseen. :-) Tuoksuallergia on varmasti asia erikseen, mutta tuskinpa muutoin ihmisiä haittaa maltillinen hajuvesien käyttö?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhteen aikaan tuoksuallergioista oli aika paljon kirjoittelua lehdissä ja tulin kai sen myötä aika varovaiseksi. Olisi kiva tietää, jos lähipiirissä oikeasti on joku allergikko. Muuten eipä siitä varmaan mitään haittaa ole.

      Poista
  7. Minä käytän joka päivä hajuvettä. Tuoksuni ovat mielestäni aika mietoja ja käytän samoja tuoksuja arkena juhlissa. Daisy on edelleen ehdoton suosikkini ja sitä pitää aina löytyä kaapista =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä on ainakin ihana pullo, tuoksu ei ole minulle tuttu!

      Poista
  8. Joka päivä on suihkautettava hajuvettä, pulloja onkin aika paljon.

    Siippa antoi juuri hääpäivälahjaksi Cliniquen Happyn, joka on ollut jo kauan lempituoksujani. DKNY toi mieleen todella hauskat bileajat, siitä tulee iloinen ja raikas olo edelleen. "Perustuoksuna" on Elisabeth Ardenin Green Tea Tropical, jota ostin Yhdysvaloista Ardenin outletista naurettavan halvalla; 14 $/100 ml edt. Näiden suosikkien lisäksi kaapissa on aika monta muuta tuoksua. Kaikkia käytän enemmänkin fiiliksen mukaan kuin jakamalla ne arki- tai juhlatuoksuihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli näytepullo tuosta Cliniquesta, kiva, kevyt tuoksu!

      Poista
  9. Itse olen aika hentoisten tuoksujen nainen.. Ei missään nimessä saa olla liian pistävää tai rohkeaa vaan semmoista kesäisen kukkaisaa ja keveää. Tuota Nina Ricciä olen käynyt monta kertaa tuoksuttelemassa, mutta en ole vielä kotiuttanut. Mulla on selvästi ne lempihajuvedet ja muut jää vähän varjoon.. En todellakaan saa edes parissa vuodessa kaikki käytettyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisivat tehdä paljon pienempiä niistä pakkauksistaan minunkin puolestani!

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.