maanantai 9. heinäkuuta 2012

väärinymmärretty diorlisse

Sain hiljattain muistutuksen siitä, että kosmetiikkaosaston myyjät eivät ole olemassa ainoastaan maksutapahtumaa varten, vaan heiltä saa oikeasti tietoja tuotteista ja niiden käyttötavoista.


Minulla on nimittäin ollut käytössä ylläoleva Diorin lakkakolmikko, jossa vasemmanpuoleisin on pohjalakka, keskimmäinen päällyslakka ja oikeanpuoleista Diorlisse-nimistä tuotetta luulin vaaleanpunaiseksi kynsilakaksi. Olin jo pitkään tuskaillut sen paksua rakennetta ja erittäin huonoa pysyvyyttä. Vaikka levitin tunnollisesti pohjalakan, päälle Diorlisse-tuotteen ja loppusilaukseksi vielä kirkkaan päällyslakan, manikyyri lähti lohkeilemaan yleensä jo saman päivän aikana.

Sen sijaan muiden Diorin lakkojen kanssa vastaavaa ongelmaa ei ollut, päinvastoin. Olen aivan hurahtanut merkin lakkoihin, etenkin niiden levittyvyyteen, peittävyyteen ja siveltimen laatuun. Vanhoista Lumeneistani ja Rimmeleistäni olen luopunut jo aikapäivää sitten.


Tänään sitten vihdoin kysäisin Diorlissestä kosmetiikkaosaston myyjältä, ja kävi ilmi, että tuote on eräänlainen hoitava pohjalakka, jonka on tarkoitus tasoittaa kynnen pintaa. No huh, hyödyllistä kuulla tässä vaiheessa! Olen siis levittänyt kahta eri pohjalakkaa päällekkäin, ei ihme, että lopputulos on ollut hieman epävakaa.

Olen sekoillut kosmetiikkatuotteiden kanssa ennenkin, viimeksi Biothermin kosteusvoiteiden suhteen. En juuri koskaan käytä kosmetiikkamyyjien palveluita. Yleensä käyn vain nappaamassa hyllystä haluamani tuotteen ja menen kassalle. Ehkä olisi aika ryhtyä kysymään neuvoa varsinkin, jos tuote on vieras. Toisaalta tiedän kyllä, mistä kosmetiikkamyyjäkammoni johtuu. Ensinnäkin olen joskus saanut huonoa palvelua: minulle on myyty väärän värinen meikkivoide tai tuputettu "vastaavia" tuotteita kalliimmalta merkiltä ja epäystävällistäkin toimintaa olen kohdannut. Toisekseen introverttiluonteeni tulee esille siinä, että yleensä haluan tehdä ostopäätöksen rauhassa kokeillen ja harkiten ilman, että kukaan tarjoaa vieressä hyvää tarkoittavia palvelujaan. Tämän vuoksi teen vaateostoksenikin mieluiten tavarataloissa, ketjuliikkeissä ja nettikaupoissa pienten putiikkien sijaan.


Koska joka tapauksessa olen ollut vaalean, neutraalin sävyisen kynsilakan tarpeessa, ostin tämän Diorin sävyn nro 219 Safari Beige. Se on vain aavistuksen vaaleampi kuin sormieni ja kämmenselkäni sävy tällä hetkellä.


Tällä viikolla ajattelin kertoa jossain vaiheessa lisää kesämeikkailuistani ja -meikkaamattomuudestani. Joitain uusia kosmetiikkahankintojakin on tullut tehtyä sitten viime tammikuun postauksen.

Millaisia kokemuksia teillä on kosmetiikkamyyjistä?

8 kommenttia:

  1. Kiva että oikea käyttötarkoitus selvisi, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Itsekin tavallaa vältän välillä myyjien sekä kosmetiikka- että muidenkin "ammattitaitoista" apua kun usein saa vastauksen: en tiedä, musta tuntuu että...Eli myyjä tietää tuotteesta yhtä paljon kuin minä.
    Blogit ovatkin oiva väline saada luotettavaa ja tuoretta tietoa tuotteista.

    Ja hei kiitos hyvistä inspiraatioista, olen vasta bongannut blogisi ja tätä on kiva lukea ja ihastella kuvia. Hyviä fiiliksiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan totta, että siellä kosmetiikkaosastolla on varmaan monen tasoista myyjää, mitä perehtyneisyyteen tulee. Kiva että olet löytänyt tänne! Yritän pitää fiilistä yllä täällä blogissa, sillä huomaan, että siitä tulee itsellekin parempi olo (vaikkei elämä aina ruusuista olisikaan).

      Poista
  2. Ihan samanlaisia!

    Minäkin tykkään katsella ensin rauhassa, mutta olen myös todennut saman, että joskus heiltä löytyy asiantuntemustakin :) Ei, sun Diorlisse on tapahtunut mulle eräitäkin kertoja, kun en ole malttanut kuunnella tarkempia tietoja tuotteesta.

    Kauniinsävyinen lakka, kauniita kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi ihanteellista, jos saisi ensin katsella ja kierrellä rauhassa ja sen jälkeen saisi heti asiantuntevaa apua kysymyksiinsä.

      Voihan diorlisse! = ilmaisu kuvaamaan epäonnistuneita kosmetiikkaostoksia:)

      Poista
  3. Voi miten kauniita kuvia! Blogi on todella ihana ja hyväntuulinen, nuoremmankin lukijan mielestä (: Itse olen aivan hurahtanut Diorin addict huulikiiltoihin, hyvä koostumus ja sävyvalikoima (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäät ja mukava kuulla, että nuorempaakin lukijakuntaa on! Itse luen mielenkiinnolla monien parikymppisten ja jopa teini-ikäisten blogeja, eipä tämä harrastus onneksi ikää katso:)

      Poista
  4. Osaava kosmetiikkamyyjä on oiva apu ja joskus huomaa ostaneensa jotain mitä ei alunperin edes tullut ostamaan ;) Tykkään kyllä katsella "rauhassakin" ja joskus tulee aleemmuskompekleksi kauniiden ja hyvin laitettujen myyjien keskellä... Minulla on tuo sama beige safari lakka ja tykkään siitä kovasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun olen ehtinyt kokeilla tuota lakkaa käytännössä, tykkään siitä kovasti itsekin. Se tulee ehkä olemaan vielä kivempi talvipuolella, kun kädet ovat taas kalpeat.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.